ギトンの秘密部屋だぞぉ

創作小説/日記/過去記事はクラシック音楽

ハンティング・ハイ・アンド・ロウ

Gweblog - ゲイウェブログ -




    UNBREAKABLE(きれない絆)

Reckless wheel of time,
時間の向こう見ずな車輪が飛び去ってゆく
we follow how it flies by
ぼくらはそのあとを追いかける
We still keep believing,
ぼくらはまだその白くて心地よい嘘に
in white and comforting lies.
浸りきっているのだから。

 ‥‥‥‥‥‥

You carry me away,
きみはぼくを連れ去ってゆく
'til 'morrow we're unbreak-
able
ぼくらは引き裂かれは
しない、あしたまで。
I hold my breath and wait,
ぼくは息を止めて待っている
this moment is unbreakable
この瞬間は壊れはしない
I can feel it deep within my heart and my soul
ぼくはそれが心の奥深く感じられる
You make me whole.
きみはぼくを完全にする。

I want to live this second forever
この一秒を永遠に生きたい
Always together, forevermore.
常にともに、永遠に。

‥‥‥‥‥‥

I hold my breath and wait 'til the end,
ぼくは息を止めて待っている、最期を、
'til 'morrow we're unbreakable.
ぼくらは引き裂かれはしない、あしたまで。
Stratovarius Unbreakable Official Music Video from the album "Nemesis" - YouTube
ストラトヴァリウス「アンブレイカブル」、アルバム『ネメシス』(2013年)より
4:45
    ハンティング・ハイ・アンド・ロウ
      (高く低く狩りをする)


I feel the wind in my hair
髪を吹き抜ける風を感じる
And it's whispering, telling me things
風は私に囁いて、間近かに迫る
Of a storm that is gathering near
嵐について私に語りかけ、
Full of power I'm spreading my wings
力いっぱい私は翼を広げる

‥‥‥‥‥‥

I am Hunting High and Low
私は、高く低く狩りをする(ハンティング・ハイ・アンド・ロウ)
Diving from the sky above
大空から舞い降りて
Looking for, more and more, once again
探し回り、また探す、もう一度!
I'm Hunting High and Low
私は、高く低く狩りをする(ハンティング・ハイ・アンド・ロウ)

‥‥‥‥‥‥

Now I'm leaving my worries behind
いま私は悲しみを置き去りにして
Feel the freedom of body and mind
身体と心に自由を感じる
I'm starting my journey, I'm drifting
私の旅が始まる、私は風に
away with the wind, I go
漂い、私は行く
Stratovarius - Hunting High And Low (Masters of Rock 2012 DVD)® - YouTube
ストラトヴァリウス「ハンティング・ハイ・アンド・ロウ」
7:06




そして、これはちょっと珍しい録音。
ストラトヴァリウスが「グリーンスリーヴズ」と「アランフェス協奏曲」を演奏しています。

Green Sleves - STRATOVARIUS - YouTube
4:40

風のうた('ch bin der Wind)

ぼくはかぜ
きみに見えない
ぼくはかぜ
雲のかなたをひとは見る
木ずれの音をひとはきく
そしてぼくはゆきすぎる

落葉松の枯れ枝が
春のアリアをうたうとき
紫つつじのひともとが
恋の涙を降らすとき
ぼくはかぜ
丘の向うを吹きぬける

きみはかぜ
ぼくに見えない
きみはかぜ
雲のかなたをひとは見る
木ずれの音をひとはきく
そしてきみはゆきすぎる

渡りおくれた鳥たちが
北の嵐に耐えるとき
岩陰のやまあじさいが
愛のしずくにむせぶとき
きみはかぜ
ぼくはかぜ
みなの真上を吹きすぎる





.